piątek, 2 września 2016

Bukiety ze słodyczy

Na urodziny syna zrobiłam bukiety ze słodyczy. Impreza odbyła się w restauracji jednak tam nie mieli nic przeciwko aby słodkości w takiej formie ozdobiły stół. Dzieciom bardzo się spodobały, a kątem oka widziałam, że i dorośli spoglądali na bukiety z zainteresowaniem. Największym powodzeniem u dzieci cieszyły się te z lizakami.



Bukiety zrobiłam wykorzystując kulę styropianową przeciętą na pół, która posłużyła jako podstawa do przyklejenia słodyczy.






Zamiast zakrywać spód podstawy bibułą w pozostałych bukietach użyłam płyty CD, którą najpierw owinęłam białą wstążką. Trzonek zamaskowałam tą samą białą wstążką oraz niebieską a następnie oplotłam samoprzylepną tasiemką w kratkę dla urozmaicenia kolorów. Między słodycze przykleiłam kolorowe koraliki aby biały styropian nie był aż tak widoczny. Można również użyć sizalu lub pocięte na krótkie odcinki kolorowe tasiemki. Przy ozdabianiu ogranicza nas tylko wyobraźnia :P



Na miejscu okazało się, że w restauracji nie mają odpowiednich falkonów aby postawić wszystkie bukiety. Te na zdjęciu są drobne i lekkie a przez to bukiety było mało stabilne i zdarzały się wywrotki. Niestety nie było też żadnych kamyków, którymi można było dociążyć flakony mimo to udało się ustawić aby nie upadały. W takich flakonach trzymały się dobrze jak były ustawione w pionie.





Moje uwagi:
- im większa podstawa tym większe cukierki można przykleić, moje kule mają średnicę 10 cm i najładniej na nich wyglądają cukierki wielkości "krówek" oraz małe i średnie lizaki,
- słodycze przyklejałam klejem na gorąco, dlatego trzeba ostrożnie mocować cukierki czekoladowe aby się nie roztopiły, najlepiej odczekać 2-3 sekundy,
- jeśli średnica kuli jest duża i cukierki są trochę ciężkie najlepiej nie robić trzonka bukietu z wykałaczek tylko użyć czegoś stabilniejszego a najlepiej gotowego drążka,
- dziurki na lizaki łatwo zrobić zaostrzonym końcem wykałaczki,
- lizaki nie będą wypadać z bukietu jak do otworków wlejemy klej,
- bibuła jest miękka dlatego warto użyć krepiny, która jest sztywniejsza i bukiet będzie się lepiej prezentował.

Zapraszam na moje kolejne wpisy a jeśli spodobał Ci się mój post to kliknij zaobserwuj lub pozostaw komentarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.