sobota, 13 sierpnia 2016

Serwetka XXL

Udało się, skończyłam serwetkę, nad którą dość długo pracowałam. Zrobiłam ją na podstawie wzoru z czasopisma Szydełkowe serwetki  nr 4/2016 Ostatnio coraz częściej kupuje gazety o tematyce szydełkowej choć Internet to kopalnia przeróżnych i pięknych wzorów to ja jednak wolę wziąć do ręki gazetę. Przyznam, że czuję większą radość z przeglądania kolorowych stron gazet niż stron w Internecie. Serwetka miała być średniej wielkości a mi wyszła bardzo duża. Wszystko przez to, że próbowałam robić serwetkę cienkim kordonkiem KAJA 15 i szydełkiem 1,00 mm ale często się myliłam i musiałam pruć robótkę. Uznałam, że gdy użyje grubszego kordonka Aria 5 col. 400 oraz szydełka 2,00 mm to będzie mi łatwiej, serwetka będzie większa, ale prościej mi będzie wkuwać się w odpowiednie oczka. Zmiana kordonka na większy spowodowała zwiększenie się serwetki z 33 cm do aż 95 cm :) W ostatnim okrążeniu serwetka powinna mieć oczka ścisłe i pikotki. Każdy pikotek zastąpiłam oczkiem ścisłym. Przy tak dużej serwetce wydały mi się niepotrzebne. Jeszcze nigdy nie robiłam tak dużej serwetki, ale efekt i tak mnie bardzo zadowolił. Serwetkę podarowałam moim rodzicom, idealnie pasuje na ich okrągły drewniany stolik. Zobaczcie sami :)





A tutaj cała serwetka jeszcze w trakcie suszenia :)
 


Jeśli spodobał się Tobie mój post kliknij Obserwuj :)

2 komentarze:

  1. Pięknie Ci wyszedł ten obrusik. Znam wzór,za drugim razem już się nie myli,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie miałam odwagi sięgnąć ponownie po ten sam wzór. Póki co ta myśl jeszcze dojrzewa w mojej głowie.

      Usuń

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.