środa, 27 lipca 2016

Szydełkowanie i pomoc innym

Kilka tygodni temu przeglądając swój profil społecznościowy Facebook wyświetlił mi w okienku grupę szydełkową, której już sama nazwa sugerowała, że pomaga chorym dzieciom. Uznałam,że powinnam do niej dołączyć aby po przez swoją pasję pomagać innym. Grupa nazywa się Wspólnie Dziergamy Chorym Dzieciom Pomagamy  i powstała na początku 2015 r. Jak tylko adminka zatwierdziła moją prośbę o przyłączenie mnie do grupy postanowiłam wydziergać kilka elementów. Było to dla mnie wyzwanie, ponieważ jak dotąd nie robiłam takich robótek, które wymagają częstej zmiany kolorów włóczki a trzeba to tak zrobić aby łączenia nie było widać i aby w czasie użytkowania element się nie rozpadł. Oto moje pierwsze prace, które wydziergałam dla tej grupy :) Powstały z akrylowej włóczki a każdy bok kwadratu ma około 20 cm długości.


Potem było już mi łatwiej, powstawały kolejne elementy. Jak się okazało łączenie różnych kolorów włóczek nie jest takie trudne. Bardzo przyjemnie robi się african flower. Dziergając można zmieniać kolory przy każdym nowym rzędzie i wychodzą przepiękne kwiaty. Można z nich zrobić śliczne koce dla dzieci a przy drobnej modyfikacji wzoru powstają również urocze misie i inne pluszowe zabawki.


Każdy może wykonać taki element i wysłać do osoby, która aktualnie je łączy. Oczywiście nie zawsze jest to kwiat afrykański. Wspólnie wybierane są wzory, z których powstają np. kocyki. Z góry jest ustalona grubość włóczki oraz rozmiar szydełka aby wszystkie nadesłane przez różne osoby elementy miały podobną wielkość i aby sprawniej przebiegało ich łączenie. Zwykle kolory są dobrowolne jednak niektóre wybrane projekty wymagają narzucenia jednego koloru w określonym rzędzie robótki tak by powstały koc lub pluszak wyglądał zjawiskowo :) Takie dzierganie jest doskonałym sposobem na wykończenie resztek włóczki a przy okazji można pomóc chorym dzieciom. Powstały kocyk,  miś czy też inna   pluszowa zabawka  przekazywana  jest na licytacje na rzecz  wybranego  dziecka a dochód   w całości zasila jego konto. Grupa cieszy się dużym zainteresowaniem osób dziergających nie tylko na terenie Polski, ale także rodaków, którzy mieszkają poza granicami naszego kraju. W taki oto sposób połączyłam pasje do szydełkowania i pomoc innym :)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.