poniedziałek, 8 maja 2017

Biało-czerwony bieżnik

Wydziergałam dla siebie biało-czerwony bieżnik z przepięknego kordonka. Od dawna chodził mi po głowie bieżnik w tych kolorach, ale nie miałam odwagi zrobić bo jednak biały pasuje praktycznie do wszystkie a łączenie kolorów bywa ryzykowne. Nie do każdego pomieszczenia pasuje. 

Tym razem wybrałam biały, bawełniany kordonek Aria 5 col 400 oraz wyrazistą czerwień Aria 5 col 352. Ten kordonek jest merceryzowany, - poddany procesowi merceryzacji. 

Merceryzacja jest proces uszlachetniania włókien bawełnianych po przez poddanie ich działaniu substancji chemicznej np. ługu sodowego. Dzięki temu włóknom bawełny nadaje się połysk oraz zwiększa ich wytrzymałość. 

Do Ari 5 wybrałam szydełko 1,75 mm i bieżnik przed krochmaleniem ma wymiar 110cm długości i 25 cm szerokości. Składa się on z 4 kwadratów oraz 3 rzędów bordiury. Wzór na kwadrat znalazłam na pinterest


Tak wygląda mój bieżnik na komodzie. 



 

4 komentarze:

  1. Świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem podziwiam efekty Twojej pracy. To wymaga czasu, poświęcenia i ogromnego wkładu oraz precyzji. Gratuluję :) A bieżnik jak zwykle pięknie się prezentuje :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, że trochę czasu poświęciłam na jego zrobienie, jednak nie żałuję poświęconego czasu. Myślę, że kolejne będą jeszcze lepsze. Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.