sobota, 28 stycznia 2017

Obraz szydełkiem malowany

Ta praca powstała zupełnie spontanicznie. Koleżanka podsunęła mi zdjęcia dam w obszernych balowych sukniach i napisała, że chciałaby takie mieć, czy nie spróbuje ich zrobić dla niej.

Na pierwszy rzut oka schemat na te lale wydawał mi się trudny. Jednak za namową koleżanki postanowiłam spróbować. W Internecie poszukałam mniej skomplikowany wzór na płaską damę. W ten sposób powstała ta czerwona. 

Wykonałam ją z czerwonego kordonka nowosolskiego o grubości 50x4, szydełkiem 1,75 mm. Wysokość damy to 14 cm  a spódnica w najszerszym miejscu ma  15 cm. Kordonek jest dość gruby, robótka nie wymaga dodatkowych zabiegów. 



Gotową damę włożyłam  do ramki na zdjęcia. Wcześniej jednak tło wyłożyłam białym, śliskim materiałem, ponieważ tło w kolorze kartonu nie podobało mi się i wyglądało dość nieestetycznie.  Tak oto powstał obrazek szydełkiem malowany. Ja jestem zadowolona z efektu :)


Znajoma zażyczyła sobie beżowe, dlatego drugą damę wykonałam beżowym bawełnianym kordonkiem Kaja 15 i szydełkiem o 1,75 mm grubości. 


Robótkę spryskałam ługą i wyprasowałam.  Ta dama również ma być oprawiona w ramkę. Ta ramka będzie musiała być bardzo duża, ponieważ lala ma 35 cm wysokości a spódnica 35 cm szerokości :) Marta dzięki za inspiracje, już myślę o kolejnych pomysłach, które mi podsunęłaś :)


3 komentarze:

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.