środa, 17 stycznia 2018

Chusta ze wzoru Josy by Dina Klein

W zeszłym tygodniu pisałam, że biorę udział w zabawie organizowanej przez sklep sprzedający włóczki i kordonki. Dziś chciałabym zaprezentować chustę, która powstała w związku z tą zabawą.

Chusta została wykonana według wzoru Josy by Dina Klein. Nie jest to trudny wzór i z pewnością poradzi sobie z nim także osoba początkująca. Trzeba tylko zwracać uwagę na początki każdego rzędu oraz środek chusty. Powtarza się w nim 6 rzędów. Wzór na tę chustę można pobrać bezpłatnie tutaj.



Do wykonania chusty użyłam włóczki, która składa się z 4 nitek. Pierwszy raz pracowałam na tej włóczce i muszę przyznać, że nie będzie to jednorazowa przygoda. Pochodzi ona ze sklepu Kolorowe włóczki, a kolor, który wybrałam to 03. A tak wyglądają kolory na żywo :)



Zdjęcie zrobiłam w pośpiechu, ponieważ chciałam jak najszybciej zacząć chustę. Uważam, że wybrałam dla siebie piękne kolory, jestem nimi oczarowana. 


 A teraz jeszcze raz od początku. Włóczka, którą zamówiłam nazywa się kolorowe motki 4 nitki, można ją zamówić tutaj. Jej skład to 50% bawełna i 50% akryl. Występuje w kilku gramaturach: 200m - 50g, 500m - 160g, 800m - 200g, 1000m - 250g, 1200m - 270g oraz 1500m - 400g. Mój motek jest średniej długości i ma 1000m długości.  Producent zaleca druty o grubości 3mm - 4mm a szydełko 2,5mm -  4mm. Za pierwszym razem, gdy przyłożyłam szydełko do włóczki to najbardziej pasowało mi to w rozmiarze 4mm, jednak podczas szydełkowania najwygodniejsze okazało się 3.5mm. 
Włóczka składa się z 4 nieskręconych nitek co w moim przypadku nie wpłynęło na wygodę szydełkowania. Bez problemu trafiałam w odpowiednie oczka robótki.
Włóczka jest gładka i delikatnie sunie po placu. Już kiedyś o tym pisałam, że jest to dla mnie ważne, ponieważ mam na dłoniach dość suchą skórę. Włóczka jest ręcznie nawijana. Zmieniające się kolory tworzą efekt ombre, co ładnie widać na wykonanej chuście. Te 1000 metrów włóczki, przy użyciu szydełka 3,5mm wystarczyło mi na wykonanie dość dużej chusty. Trójkątna chusta w najszerszym boku ma 200cm długości i 120cm "wysokości", bez blokowania. 




Chustę wydziergałam na potrzeby wydarzenia, do którego się zgłosiłam. Organizatorem jest wspomniany wyżej sklep z włóczkami i kordonkami. Wyzwanie zostało ogłoszone na fanpagu Kolorowe włóczki, kolorowe motki, tania włóczka. Tam też w przypiętym poście znajdują się szczegółowe informacje na czym ona polega i kto może wziąć w niej udział. Zapraszam do przyłączenia się do grupy i wzięciu udziału w zabawie.

Drogi Czytelniku, będzie mi niezwykle miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :)

28 komentarzy:

  1. Chusta jest wspaniała robi wrażenie i te kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) te kolory od razu wpadły mi w oko.

      Usuń
  2. No pięknie Ci wyszła chusta! Ja miałam na próbę włóczkę Dropsa, też mi chusta wyszła miła i przyjemna ale Twoja jest naprawdę spora! Chyba następnym razem skuszę się na tą włóczkę, bo widzę że jest bardzo wydajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją opinię. Polecam wypróbować włóczkę przyjemnie się nią robi a kolory są bardzo ładne.

      Usuń
  3. Laaadna chusta i kolorystycznie sliczna :) Wzor wyglada na dosc prosty - sprawdze , poniewaz potrzebuje prostego wzoru na szybkie dzierganie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór jest bardzo prosty, powtarza się 1-6 rząd.a tak na prawdę tylko liczba słupków na początku 3,4,5,6,7 lub 8. A na środku na przemian 2 słupki, 2 oczka łańcuszka,2 słupki lub 5 słupków, 2 oczka łańcuszka, 5 słupków

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, mnie od razu urzekły te kolory :)

      Usuń
  5. Jaka szkoda, że kompletnie nie mam takich zdolności 😒

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety trudno umieć wszystko, ale nie zaszkodzi próbować :)

      Usuń
  6. Super kolorystyka ,chusta pięknie wyglada.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna! Kolory niesamowite! Jeśli przerzucisz się na masową produkcję, to zamawiam jako pierwsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety masowo nie będę robić. Szydełkuje dla przyjemności, ale dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  8. Cudowne połączenie kolorów :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, Kolorowe włóczki oferują piękne zestawienie kolorów, dziękuję za odwiedziny i również pozdrawiam

      Usuń
  9. Zawsze żałowałam, że nie mam zdolności manualnych do takich rzeczy - piękna

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolory przecudne - od razu chce się żyć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczna chusta i spora by się nią ładnie otulić :) fajna jest ta niteczka w kolorkach
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak to prawda, ciekawie wygląda kolory i bardzo przyjemnie się robi :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Med.Rose dziękuję za odwiedziny, lubię takie kolory.

      Usuń
  13. Piękna chusta! Wspaniałe kolorki :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)

Będę mi miło jeśli zostawisz komentarz. Z przyjemnością odwiedzę Twoją stronę.